Magical Delicacy: Metroidvania Ontmoet Koken Binnenkort op Steam

May 20, 2024 3:55 PM

Magical Delicacy is een aankomend cozy-game dat een unieke mix biedt van Metroidvania en kooksimulatie. Ontwikkeld door Whitethorn Games, belooft dit pixel-avontuur spelers te onderdompelen in de charmante wereld van Flora, een jonge heks die haar leven in de havenstad Grat probeert op te bouwen. In dit spel kruipt de speler in de huid van Flora terwijl ze een kleine heksenkookwinkel runt en voedsel levert aan inwoners. De gameplay bevat ook boeiende elementen zoals het ontdekken van nieuwe gebieden, het verzamelen van ingrediënten, en het bereiden van steeds complexere gerechten. Spelers kunnen ook hun huisdieren verzorgen en vriendschappen sluiten met verschillende karakteristieke bewoners.

Wanneer komt Magical Delicacy uit op Steam?

Magical Delicacy staat gepland voor een release in het derde kwartaal van 2024 op Steam. Er is momenteel al een demo beschikbaar die spelers kunnen uitproberen.

Magical Delicacy combineert elementen uit populaire franchises zoals Kiki’s Delivery Service en Delicious in Dungeon. Het sfeervolle decor en de aandacht voor details maken het een potentiële hit bij liefhebbers van zowel cozy-games als avontuurlijke platformers. Met een focus op onthaasten en genieten, kan Magical Delicacy een ideale keuze zijn voor ontspannen gaming-sessies.