Bungie heeft aangekondigd dat de release van de live-service extraction shooter Marathon is uitgesteld zonder een nieuwe datum. Dit besluit volgt op gepassioneerde feedback van de community na de onthulling in april en de daaropvolgende playtest. De eerste reacties op de reboot, die zich richt op PvP in plaats van de klassieke singleplayer-focus, waren verre van positief. Problemen zoals leiderschapsveranderingen, juridische uitdagingen, afnemende moraal onder personeel en beschuldigingen van toxiciteit omtrent Bungie management hebben de situatie verder bemoeilijkt. Bungie zal nu meer gesloten tests houden om de gameplay te verbeteren en de negatieve feedback ter harte te nemen.

Wat zijn de redenen voor de uitstel van Marathon?

De uitstel van Marathon is te wijten aan de negatieve feedback die Bungie heeft ontvangen van spelers na de onthulling van het spel en de alpha playtest. Het team wil de tijd nemen om de game te verfijnen en ervoor te zorgen dat het eindproduct beter aansluit bij de verwachtingen van de spelers.

Marathon is een reboot van de klassieke shooter-reeks van Bungie, die oorspronkelijk eind jaren '90 verscheen. De originaliteit van Marathon lag in de singleplayer-ervaring en de unieke gameplay-elementen. Met deze reboot probeert Bungie een nieuwe richting in te slaan, maar de afkeer van de community voor veranderingen en zorgen over de ontwikkelingscyclus hebben geleid tot een aantal uitdagingen voor het team.