Een onbekend aantal PlayStation 4 en PlayStation 5 gebruikers is geconfronteerd met het permanent opschorten van hun PlayStation Network accounts zonder duidelijke reden. Gebruikers gingen op 4 december massaal naar sociale media om te melden dat ze geen toegang meer hadden tot hun accounts. De getoonde boodschap bij het inloggen luidt dat de accounts permanent zijn opgeschort vanwege schendingen van de servicevoorwaarden, maar veel gebruikers beweren niet te weten waarom dit is gebeurd. Dit wijst mogelijk op een bug, echter heeft PlayStation nog niet gereageerd op de situatie. Het verliezen van een account kan ernstige gevolgen hebben, aangezien aankopen en digitale tegoeden die aan het account gekoppeld zijn niet overdraagbaar zijn naar een nieuw account.
Wat moet je doen als je PlayStation Network account onverwacht permanent geschorst is?Als je account permanent geschorst is en je hebt geen duidelijke overtreding van de servicevoorwaarden gemaakt, probeer dan contact op te nemen met PlayStation klantenservice voor ondersteuning. Houd er rekening mee dat er nog geen officiƫle reactie of oplossing van PlayStation is op dit moment, dus het kan zijn dat je geduldig moet zijn terwijl het probleem wordt onderzocht.
De PlayStation 5 is de laatste gaming console van Sony Interactive Entertainment en is gelanceerd op 11 november 2020. De console heeft snel populariteit vergaard dankzij zijn krachtige prestaties en exclusieve games. Dit incident met het per ongeluk opschorten van PlayStation Network accounts treft een betrokken gemeenschap die afhankelijk is van de online diensten voor het spelen van games, online interactie en het doen van digitale aankopen. Dit probleem benadrukt de kwestie van accountbeveiliging en de noodzaak van transparante communicatie vanuit PlayStation bij technische storingen.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!