Matthew Lillard, bekend van zijn iconische rol in 'Scream', heeft onlangs zijn betrokkenheid bij het 'Five Nights at Freddy’s' (FNAF) universe gedetailleerd besproken. Na een succesvolle filmadaptatie van de populaire game, waarbij de film van Blumhouse hoge box office resultaten boekte, heeft Lillard zijn ervaringen gedeeld over het spelen van de centrale antagonist William Afton en de mogelijkheden voor een vervolg. Hoewel Universal nog geen sequel heeft aangekondigd, suggereert het succes van de film en de rijke lore van het bronmateriaal dat er meer in het verschiet ligt.

Lillard heeft zijn voorbereiding op de rol en zijn betrokkenheid bij het project besproken, alsook zijn reactie op de franchise die nieuw leven ingeblazen wordt, en hoe dit ook persoonlijk invloed op hem heeft gehad. Hij sprak ook over de fysieke aspecten van de rol, zoals het werken met animatronics en de intensiteit die vereist is voor zijn karakter. Lillard gaf daarnaast aan een grote fan te zijn van Dungeons & Dragons en belichtte hoe zijn persoonlijke passie heeft geleid tot het mede-oprichten van een D&D-gerelateerd bedrijf, Beadle & Grimm’s. Met zijn enthousiasme en verbondenheid met het project, lijkt Lillard zowel fans als nieuwe kijkers nog veel te bieden in een potentieel FNAF-sequel.

Wordt er een vervolg verwacht op de Five Nights at Freddy’s film?

Hoewel een officiële aankondiging uitblijft, suggereren de sterke bioscoopresultaten en de rijke verhaalwereld van FNAF dat een vervolg waarschijnlijk is. Fans en de acteur Matthew Lillard zelf zijn hoopvol voor een sequel.

Five Nights at Freddy's is een horror game franchise gecreëerd door Scott Cawthon. Het eerste spel werd gelanceerd in 2014 en is uitgegroeid tot een reeks met verschillende sequels, spin-offs en zelfs boeken. In de games moet de speler 's nachts waken in een pizzeria waarbij animatronic figuren tot leven komen. De games zijn beroemd om hun intense sfeer en jump scares. Met de filmadaptatie heeft de serie een groter publiek bereikt en is het potentieel voor verdere uitbreiding in andere media groter geworden.