Megalopolis Flops: Francis Ford Coppolas epische mislukkingen weten niet te imponeren

Sep 30, 2024 2:53 PM

Megalopolis, het moderne sci-fi verhaal geschreven, gedirigeerd en geproduceerd door Francis Ford Coppola, heeft teleurstellend gepresteerd aan de box office. De film met Adam Driver heeft in zijn openingsweekend slechts $4 miljoen opgehaald, wat aanzienlijk minder is dan verwachte cijfers voor een film met een budget van $120 miljoen. In vergelijking met andere films zoals Deadpool & Wolverine, die $211 miljoen opbrachten, of Inside Out 2, dat $155 miljoen verzamelde, is deze score dramatisch laag. De productie eindigde op de zesde plaats van de box office top, met films als The Wild Robot en Beetlejuice aan de leiding. Analisten wijzen erop dat dit kan leiden tot een aanzienlijke belastingaftrek voor de film.

Waarom heeft Megalopolis zo slecht gepresteerd aan de box office?

Megalopolis' teleurstellende box office-ontvangst kan worden toegeschreven aan verschillende factoren, waaronder de sterke concurrentie van andere populaire films, slechte recensies en de onthulling van nep recensies. Het ambitieuze karakter van de film heeft misschien niet genoeg publiek kunnen aantrekken, wat resulteerde in deze lage opbrengst.

Megalopolis is niet alleen een film; het is ook een gewaagd project voor Coppola, die bekend staat om zijn meesterwerken zoals The Godfather en Apocalypse Now. Het verhaal brengt elementen van een Romeinse fabel en moderne thema's samen, in een poging een diepere boodschap over de mensheid te verkennen. De film werd gepresenteerd op het Cannes Film Festival, waar het gemengde kritieken ontving, maar verrassend genoeg ook hoge waarderingen kreeg van sommige recensenten.