
Metaphor: ReFantazios ui breekt los van Personas invloed
Mar 26, 2025 11:32 AMAtlus, de makers van RPG's, zijn bekend om hun unieke gebruikersinterfaces (UI), met name in de Persona-serie en het recent uitgebrachte Metaphor: ReFantazio. In een interview met Koji Ise, de UI-ontwerper van Metaphor, vertelt hij hoe ze een "cool" gevoel wilden overbrengen met hun UI-ontwerp. Ise legt uit dat het essentieel is om de UI te integreren met de toon en het verhaal van het spel. Een van de unieke elementen in de game is het gebruik van Da Vinci's Vitruvian Man voor de klassetup, wat een verbinding legt met het middeleeuwse thema van het spel. De ontwikkeling van de UI ging door verschillende stadia, waarbij elke fase het verhaal en de emoties van de spelers weerspiegelde. Het balans vinden tussen stijl en functionaliteit was een grote uitdaging voor het team, aldus Ise, die benadrukt dat een goede UI de speler emotioneel kan raken en de algehele indruk van het spel kan bepalen.
Wat zijn de unieke aspecten van de gebruikersinterface in Metaphor: ReFantazio?De gebruikersinterface in Metaphor: ReFantazio blinkt uit door zijn integratie met de spelverhaallijn en het gebruik van unieke visuals zoals de Vitruvian Man, welke de middeleeuwse stijl van het spel benadrukken. Het team heeft veel tijd gestoken in het vinden van een balans tussen esthetiek en bruikbaarheid.
Metaphor: ReFantazio is een RPG dat sterk geïnspireerd is door de middeleeuwse kunst en verhalen, wat duidelijk zichtbaar is in de visuele elementen en narratieve keuzes. Het spel biedt een unieke beleving met een focus op de emotionele reis van de personages, wat een centrale rol speelt in de gameplay en de UI-ervaring.

Jordan Keats
Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

The way Atlus blends historical artistry with sleek modern UI in Metaphor is such a vibe—feels like flipping through a high-concept art book while playing. It’s refreshing to see them step outside the Persona mold and craft something that stands on its own.

Love how Atlus is pushing UI design beyond Persona's iconic style—using medieval art like the Vitruvian Man gives Metaphor such a distinct vibe. It’s cool to see them prioritize both aesthetics and usability to make the game feel fresh yet intuitive.