Microsoft geeft geld terug voor Redfall na sluiting van Arkane

Jun 20, 2024 11:35 AM

Microsoft biedt nu restituties aan voor Redfall, een maand nadat de ontwikkeling werd stopgezet en DLC werd geannuleerd door de sluiting van Arkane Austin. In mei 2024 veroorzaakte Microsoft opschudding in de videogamewereld door diverse Bethesda-studio's te sluiten, waaronder Arkane Austin en Tango Gameworks. Bezitters van de Hero Pass, onderdeel van de premium Bite Back Edition, kunnen nu een terugbetaling krijgen via de klantenondersteuningswebsite van Bethesda. Digitale aankopen via de Xbox Store, Microsoft Store, Epic Games Store of Steam worden automatisch terugbetaald. Voor aankopen bij andere retailers moet een ticket worden ingediend voor terugbetaling. Als je een fysieke versie kocht, neem dan contact op met je retailer voor terugbetaling of winkeltegoed. Redfall kreeg in mei 2024 zijn laatste update, en ondanks eerdere beloftes van Bethesda bleek het spel een mislukking te zijn na een slecht ontvangen lancering.

Waarom zijn Arkane Austin en andere Bethesda-studio's gesloten?n

Arkane Austin en andere Bethesda-studio's werden gesloten als onderdeel van Microsoft's poging om een duurzaam bedrijf te runnen en te groeien. Dit betekende dat harde beslissingen moesten worden genomen over studio's die ondermaats presteerden of niet rendabel waren.

Redfall is een coöperatief vampierspel ontwikkeld door Arkane Austin, een studio bekend om zijn eerdere succesvolle titels zoals Dishonored en Prey. Ondanks de hoge verwachtingen rondom Redfall, werd de game bij lancering bekritiseerd vanwege technische problemen en zwakke gameplay, wat leidde tot een negatieve ontvangst door zowel critici als spelers.