
MindsEye directeur zegt dat kritiek deel is van een gerichte aanval
May 28, 2025 12:01 PMBuild a Rocket Boy, de ontwikkelaar achter MindsEye, heeft onlangs aangegeven dat de negatieve reacties voor de release van het spel mogelijk het resultaat zijn van een "gezamenlijke inspanning" tegen de studio. MindsEye, een actie-avonturenspiel van voormalig GTA-producer Leslie Benzies, staat gepland voor release op 10 juni op PS5, Xbox Series X/S en PC. Ondanks de positieve verwachtingen en de ervaring van de ontwikkelaars, zijn de reacties tot nu toe teleurstellend geweest. Het spel wordt in sommige recensies beschreven als een “gebroken rommel, vol bugs”. Co-CEO Mark Gerhard suggereerde dat er mensen zijn die financieel worden ondersteund om negatieve feedback te leveren over MindsEye, wat een ongebruikelijke beschuldiging is. Gerhard wijst op een "gezamenlijke inspanning" door critici die volgens hem willen dat de studio niet succesvol is.
Wat zijn de belangrijkste kenmerken van MindsEye?MindsEye biedt spelers de mogelijkheid om hun eigen missies te creëren met een in-game creatiesysteem, wat een krachtige functie is voor creatieve gamers. Dit geeft een unieke draai aan de gameplay en kan de replaywaarde verhogen.
MindsEye heeft veel verwachtingen te overwinnen, vooral gezien de betrokkenheid van Leslie Benzies, die voorheen werkte aan een van de grootste franchises in de game-industrie, GTA. De game is ontworpen om een intense, cinematische ervaring te bieden, wat fans van lineaire actie-avonturenspellen aanspreekt. De ontwikkelaar hoopt dat de Misleiding van negatieve publiciteit geen invloed heeft op de uiteindelijke ontvangst bij de release.

Alex Riverton
Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

It’s wild how quickly hype can turn into skepticism—hopefully the mission creation system lives up to its potential and isn’t overshadowed by bugs. Gerhard’s concerted effort claim feels like a risky deflection, but if the game delivers, none of this drama will matter in the long run.

Early backlash always feels like déjà vu—remember No Man’s Sky’s rocky start Here’s hoping MindsEye pulls off a redemption arc instead of doubling down on excuses. Mission creation tools sound cool, but if the core game’s busted, it’s like building a sandcastle on quicksand. Fingers crossed the devs listen and polish before launch.