Een recent artikel bespreekt de ernstige situatie bij de ontwikkelingsstudio Build a Rocket Boy, maker van het geflopte spel MindsEye. Meer dan 90 voormalige medewerkers hebben een open brief aan het management gestuurd na de massale ontslagen die volgden op de mislukte lancering van het spel. Het artikel wijst op de nalatigheid van de leiding bij het nemen van beslissingen, wat geleid heeft tot het verlies van 250 tot 300 banen. De medewerkers uiten hun klachten over een gebrek aan communicatie, mishandeling en onterecht ontslag. De oproep in de brief vraagt om een openbare excuses en betere compensatie voor ontslagen werknemers. Er wordt benadrukt dat de omstandigheden op de werkplek in de afgelopen jaren onaanvaardbaar zijn geweest, inclusief gedwongen overuren zonder compensatie.

Waarom zijn er zoveel ontslagen bij Build a Rocket Boy?

De ontslagen zijn het gevolg van de mislukte lancering van MindsEye, waarbij het management verantwoordelijk wordt gehouden voor de slechte uitvoering en beslissingen, inclusief een gebrek aan aandacht voor de feedback van werknemers en gebrekkige communicatie tijdens deze periode.

MindsEye werd oorspronkelijk ontwikkeld als een singleplayercomponent voor het ambitieuze metaverse-project Everywhere. Na een negatieve ontvangst bij de lancering en teleurstellende verkoopcijfers, heeft Build a Rocket Boy aangegeven te willen werken aan een herlancering van het spel, hoewel dit langer kan duren dan verwacht. De kritiek van voormalig personeel benadrukt diepere problemen binnen het bedrijf die de ontwikkeling van dergelijke games kunnen beïnvloeden.