Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtAlle games overzichtReview overzicht
cover image $news_headline

MindsEye wil de Lineaire Blockbuster Games nieuw leven inblazen

Mar 28, 2025 5:06 PM

MindsEye, ontwikkeld door voormalige Rockstar-ontwikkelaars, streeft ernaar de lineaire, cinematografische blockbuster game terug te brengen. De recente trailer die samen met de releasedatum in de zomer is uitgebracht, toont een wereld vol dramatische actiescènes en visuele pracht, die nostalgisch doet denken aan de stijl van Grand Theft Auto. Adam Whiting, de assistent-game directeur bij Build a Rocket Boy, benadrukt het belang van betekenisvolle verhalen en interactieve ervaringen die games uniek maken in vergelijking met films. MindsEye is ontworpen als een meer rechtlijnige en compacte ervaring van ongeveer 15 uur, in tegenstelling tot de veel langere en open wereld ervaringen die de afgelopen jaren populair zijn geworden. Dit is een reactie op de verschuiving in de game-industrie richting grotere games en live service-modellen, waarbij er nu opnieuw behoefte lijkt te zijn aan goed geënsceneerde, meeslepende verhalen. Whiting vraagt zich af waarom dit soort games steeds zeldzamer worden, terwijl ze zo geliefd zijn bij gamers.

Wat kunnen we verwachten van MindsEye in termen van gameplay en verhaal?

MindsEye zal een lineaire, meeslepende ervaring bieden van ongeveer 15 uur, met een sterke focus op karakterontwikkeling en betekenisvolle verhalen. De gameplay zal elementen bevatten die spelers in staat stellen om actief deel te nemen aan het verhaal, wat zorgt voor een unieke ervaring vergeleken met traditionele films of televisie.

MindsEye bevindt zich in een interessante context binnen de game-industrie. De ontwikkeling komt van Build a Rocket Boy, het studio achter het ambitieuze Everywhere-project, dat een metaverse-achtig platform zal bieden voor gebruikersgegenereerde content en reworked missies. MindsEye als project weerspiegelt de trends in gaming, waarbij de nadruk opnieuw komt te liggen op de kracht van narratieve verhalen, te midden van een zee van open wereld en multiplayerspellen.



Casey Loh avatar
Geschreven door:

Casey Loh

Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.

Lees meer artikelen van: Casey Loh

Volg ons

Login or register to join the conversation
Rolling R!ck Rolling R!ck commented on: 2025-03-28 17:18:09
A shorter, story-driven experience sounds like a breath of fresh air—I’m all for games that respect my time while still delivering that blockbuster punch. The emphasis on character and immersion over map size has me optimistic this could be a standout in a sea of open-world fatigue.
Sephiroth Sephiroth commented on: 2025-03-28 17:12:08
Nice to see a game doubling down on tight storytelling over endless open-world bloat—sometimes you just want a polished, cinematic ride without the 100-hour commitment. The Rockstar DNA is strong here, but it’s refreshing to see them pivot to something more focused.
Bekijk meer artikelen