Monster Hunter blokkeert Dino Crisis reboot, zegt Shinki Mikami

Aug 29, 2024 10:56 AM

Shinji Mikami, de bedenker van de iconische game Dino Crisis, heeft onlangs verklaard dat hij verrast is over de vraag naar een reboot of remake van de game. Volgens hem biedt de opkomst van Monster Hunter, dat vergelijkbare gameplay met dinosaurussen heeft, weinig ruimte voor een nieuw project zoals Dino Crisis. Mikami gaf aan dat zelfs als hij een remake zou overwegen, de populariteit van Monster Hunter als franchise een grote belemmering vormt. Dino Crisis, dat voor het eerst uitkwam in 1999, heeft drie vervolgspellen gekend, maar de laatste tijd is het stil rond de dinosaurus-survival horror game, die al 21 jaar geen nieuwe aflevering heeft ontvangen. Monster Hunter, dat in 2000 werd gelanceerd, is inmiddels uitgegroeid tot Capcom's grootste franchise met de aankomende Monster Hunter Wilds, die in 2025 wordt verwacht.

Is er kans op een remake van Dino Crisis?

Volgens Shinji Mikami lijkt de kans op een remake van Dino Crisis klein, omdat de populariteit van Monster Hunter de ruimte voor dergelijke projecten heeft beperkt. Hij heeft aangegeven dat zelfs als hij zou willen, er niet veel ruimte is voor een nieuwe Dino Crisis game in het huidige speelklimaat.

Dino Crisis was een baanbrekende survival horror game waarin spelers moesten overleven tegen aanvallen van dinosaurussen. De eerste game werd zeer goed ontvangen, met name om zijn intense sfeer en innovatieve gameplay. De franchise had verschillende vervolgen, maar de latere games konden de magie van de originele titel niet evenaren. Monster Hunter daarentegen heeft een enorme fanbase ontvangen en blijft groeien als een van de belangrijkste franchises van Capcom. De recente aankondiging van Monster Hunter Wilds belooft een mix van toegankelijkheid en grootschalige gevechten, wat de verwachtingen van fans hoog houdt.