Capcom heeft recent belangrijke updates gedeeld over Monster Hunter Wilds, waarbij ze in gaan op kritieken van de open beta. Tijdens een livestream is verhelderd dat de prestaties van de game aanzienlijk zijn verbeterd. De game had problemen met framerates, vooral op high-end systemen, maar ontwikkelaar Yuya Tokuda heeft bevestigd dat de problemen zijn verholpen. De nieuwe versie toont een soepelere gameplay en verbeterde geluidseffecten, terwijl ook de weergave-instellingen voor consoles zijn geoptimaliseerd. Spelers kunnen in de toekomst mogelijk een tweede open beta verwachten. Monster Hunter Wilds zal op 28 februari uitkomen voor PC, PS5 en Xbox Series X/S.

Wat zijn de belangrijkste verbeteringen in Monster Hunter Wilds na de beta-test?

Na de beta-test zijn er verschillende verbeteringen aangebracht aan Monster Hunter Wilds. De framerate is verbeterd, vooral op consoles, en een hitstop-effect is teruggebracht. Daarnaast zijn geluidseffecten geoptimaliseerd en is het systeem voor vriendelijke vuur schade aangepast voor een betere balans.

Monster Hunter Wilds is het nieuwste deel in de populaire Monster Hunter serie van Capcom, waarin spelers als jagers op missie gaan om enorme wezens te bestrijden. De serie heeft wereldwijd een grote schare fans en staat bekend om zijn uitdagende gameplay en uitgebreide aanpassingsmogelijkheden voor wapens en uitrustingen. Met de aankomende release hoopt Capcom de fans te verrassen met nieuwe gameplay-mechanieken en verbeterde technische prestaties.