
Mortal Kombat 1: Fans vrezen dat het spel ten einde is na Definitive Edition
May 15, 2025 9:27 AMWarner Bros. Games heeft de Mortal Kombat 1: Definitive Edition gelanceerd, die wordt gepresenteerd als de meest uitgebreide versie van de iconische vechtgame. Deze editie omvat het hoofdspel en eerder uitgebrachte downloadable content, inclusief de Khaos Reigns verhaaluitbreiding en de Kombat Packs 1 en 2. Ondanks de extra content is er een groeiende bezorgdheid onder fans dat er geen nieuwe DLC-personages of significante inhoudsupdates meer zullen komen voor Mortal Kombat 1. Dit komt doordat de Definitive Edition voor veel lijkt aan te geven dat NetherRealm nu is overgestapt naar hun volgende project, zonder verdere aankondigingen van Kombat Pack 3 of andere updates.
Deze bezorgdheid wordt verergerd door de uitspraak van de ontwikkelingshoofd Ed Boon over de langdurige ondersteuning voor Mortal Kombat 1, die nu in twijfel wordt getrokken, vooral gezien de recente klachten van fans over het gebrek aan inhoud. De T-1000 zal naar verwachting de laatste DLC-personage zijn, wat voor veel hardcore fans teleurstellend is.
Wat zijn de nieuwe functies in Mortal Kombat 1: Definitive Edition?De Definitive Edition voegt nieuwe karakter skins toe voor onder anderen Johnny Cage en Kitana, geïnspireerd door de aankomende Mortal Kombat 2 film. Daarnaast inclusief de skins uit de Mortal Kombat (2021) film voor Sub-Zero en een toernooithema outfit voor Liu Kang.
Mortal Kombat 1 is opnieuw gelanceerd met verbeterde graphics dankzij de overstap naar de Unreal Engine 4, wat de visuele ervaring van de game heeft verrijkt. De franchise heeft inmiddels meer dan 100 miljoen exemplaren verkocht wereldwijd, maar de verkoopcijfers van Mortal Kombat 1 blijven achter bij eerder succes, zoals Mortal Kombat 11, dat meer dan 15 miljoen exemplaren heeft verkocht. Dit heeft zorgen gecreëerd over de toekomst van de serie en de betrokkenheid van NetherRealm bij de titel.

Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans