Naughty Dog heeft zijn ontwikkelaars voor de game Intergalactic: The Heretic Prophet verplicht om minimaal acht extra uren per week te werken om een interne demo op tijd af te krijgen voor Sony. Dit beleid is begonnen eind oktober en vereist nu dat ontwikkelaars vijf dagen per week op kantoor werken in plaats van de eerdere verplichting van drie dagen. Dit heeft geleid tot uitdagingen in kinder- en huisdierzorg voor sommige werknemers. De verplichte overuren dienen om een demo die meerdere deadlines heeft gemist af te ronden, en hoewel er momenteel geen publieke releasedatum is, richt het interne team zich op midden 2027. De verplichte overuren zijn inmiddels geëindigd en het kantoor zal weer terugkeren naar drie dagen per week tot eind januari.
Wat zijn de gevolgen van verplichte overuren voor game-ontwikkelaars?Verplichte overuren kunnen leiden tot burn-out en hoge werkdruk onder ontwikkelaars. Dit kan de creativiteit en het welzijn van de medewerkers aantasten, wat op lange termijn schadelijk kan zijn voor zowel de werknemers als de kwaliteit van de game.
Intergalactic: The Heretic Prophet belooft een van de meest ambitieuze en dure games te worden die Naughty Dog ooit heeft gemaakt. Het studio heeft een sterke reputatie, maar ook een geschiedenis van crunch, zoals gezien bij eerdere titels als Uncharted en The Last of Us. De ontwikkeling van deze game is een belangrijke stap voor het bedrijf, en er wordt verwacht dat het meer diepgang en expansie zal bieden dan hun vorige projecten.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!