Surgent Studios onthult meer over hun volgende game, Dead Take, met Neil Newbon en Ben Starr in de hoofdrollen. Dead Take is een psychologische horror game die zich afspeelt in een Hollywood-huis en de thema's succesvol zijn en de schaduwzijde van beroemdheid verkent. Spelers verkennen het huis om puzzels op te lossen door live-action clips te combineren, wat de game een unieke sfeer geeft. De studio, geleid door Abubakar Salim, benadrukt dat ze meer zijn dan alleen makers van één soort game en willen diverse verhalen vertellen. Dead Take heeft nog geen releasedatum, maar wordt later dit jaar uitgebracht op pc.
Wat is het concept achter Dead Take?Dead Take is ontworpen als een psychologische horror game die het genre van film en game vervaagt en de thema's succes en de kosten daarvan verkent. Spelers moeten puzzels oplossen door gebruik te maken van live-action clips van de acteurs, wat de immersiviteit van het spel vergroot.
Dead Take zal de spanningen en uitdagingen die acteurs ervaren in de entertainmentindustrie belichten. Abubakar Salim, die zelf acteur is, brengt persoonlijke ervaringen in de game, wat bijdraagt aan de authenticiteit van het verhaal. Het spel zal een diepere kijk geven op de duistere kanten van roem en de zoektocht naar succes, een thema dat relevant blijft in de moderne cultuur.
Reacties
This sounds like the perfect mix of eerie storytelling and interactive cinema—can't wait to see how the live-action clips tie into the puzzles. Also, major props for tackling the darker side of Hollywood; that’s a narrative goldmine for horror.
Love how Dead Take is blending live-action and gameplay—feels like a fresh twist on the FMV genre with some serious Hollywood talent behind it. Also, Abubakar Salim’s passion for exploring the darker side of fame gives this horror game some real thematic depth.
Neil Newbon and Ben Starr in a psychological horror game Sign me up—sounds like Dead Take is serving up some serious acting chops alongside those creepy puzzles. The 'reverse escape room' concept has me curious how they’ll flip the script on player expectations.