Er is opwindend nieuws gelekt over 'Assassin's Creed: Codename Red', waarbij blijkt dat de game intensere gevechten zal bevatten vergeleken met voorgaande delen in de serie. De gevechten in 'Codename Red', die zich afspeelt in het oude Japan, zouden meer bloed en zelfs onthoofdingen bevatten. Dit zou een forse toename van geweld en 'gore' betekenen. Bovendien kan de speler een eigen thuisbasis, ofwel 'Hideout', bouwen en volledig naar wens inrichten – van een wapenkamer tot een dojo. Ook belangrijk om te noemen is dat stealth een grote rol gaat spelen; spelers kunnen zich bijvoorbeeld verbergen in het hoge gras.

Verder wordt gemeld dat de Assassin's Creed-franchise de Anvil-engine trouw blijft, maar dat deze engine wel verbeteringen ondergaat. Dit moet alle studios die werken aan de Assassin's Creed-titels ten goede komen. Een exacte releasedatum voor 'Codename Red' of 'Assassin's Creed Infinity' is nog niet bekend, maar verwacht wordt dat Ubisoft later dit jaar meer informatie zal onthullen, met een geplande release voor april 2025.

Voor de fans van de 'Assassin's Creed'-reeks levert dit spannende vooruitzichten met nieuwe gameplay-elementen en een diepgaande personalisatie van de game-ervaring. Blijf Assassin's Creed volgen voor de meest recente updates en ontwikkelingen.

Wat is 'Assassin's Creed: Codename Red'?

'Assassin's Creed: Codename Red' is een aankomend spel binnen de 'Assassin's Creed'-franchise wat zich in het oude Japan afspeelt, en belooft intensere gevechten met meer bloed en geweld dan in eerdere delen, evenals de mogelijkheid voor spelers om hun eigen thuisbasis te bouwen en aan te passen.

Assassin's Creed is een langlopende serie van actie-avontuur spellen ontwikkeld door Ubisoft. De reeks staat bekend om het vermengen van historische fictie met real-world historische gebeurtenissen en figuren. Spelers verkennen diverse historische periodes en volgen het eeuwenoude conflict tussen de Assassins, die vechten voor vrijheid en zelfbeschikking, en de Templars, die streven naar controle.