Disney start een grootschalige marketingcampagne voor de film 'Kingdom of the Planet of the Apes' die bol staat van actie met apen te paard. Ter promotie zijn er apen verkleed als ruiters gespot in Venice Beach en San Francisco. De film, die op 10 mei uitkomt, speelt zich af geruime tijd na de voorgaande drie films uit de franchise, waarbij de apen de moderne technologie lijken af te wijzen. De spanning van paardenrijdende apen en hun strijd tegen de mensheid lijkt een belangrijk element van de film te zijn. De strategie om opvallende marketing te voeren herinnert ons aan de vroege dagen van de sciencefictionreeks waarin fysieke effecten en kostuums de norm waren, en lijkt garant te staan voor een visueel spektakel.

Wat kunnen we verwachten van de actiescènes in 'Kingdom of the Planet of the Apes'?

We kunnen verwachten dat 'Kingdom of the Planet of the Apes' zich focust op traditionele gevechten en achtervolgingen te paard, vergelijkbaar met middeleeuwse veldslagen, en niet op moderne technologie zoals auto-achtervolgingen. De apen in de film lijken de menselijke technologie te hebben losgelaten.

'Kingdom of the Planet of the Apes' volgt een lange reeks van 'Planet of the Apes'-films die al generaties kijkers boeien. De franchise staat bekend om zijn diepgaande verkenning van thema's zoals de menselijke natuur, beschaving en de relatie tussen mensen en andere soorten. Met geavanceerde visuele effecten en vaak sociale en politieke ondertonen, heeft de reeks steeds weer het publiek zowel vermaakt als aan het denken gezet. Deze nieuwste film lijkt de traditie voort te zetten met een verhaal dat zich afspeelt na de gebeurtenissen van de recentere trilogie en eens te meer de interactie tussen apen en mensen onderzoekt.