Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtAlle games overzichtReview overzicht
cover image $news_headline

Ninja Theory van Microsoft onthult Muse AI voor magische gameontwerpen

Feb 19, 2025 4:01 PM

Microsoft heeft een nieuwe generatie AI-documentatie gepresenteerd, genaamd Muse, die is ontworpen voor gameplay-ideatie. Muse is ontwikkeld door het Microsoft Research Game Intelligence-team in samenwerking met Ninja Theory, de makers van de multiplayer game Bleeding Edge. Deze AI kan gameplay-sequenties genereren op basis van initiële invoer, wat een enorme stap vooruit betekent in de manier waarop games worden ontwikkeld en ontworpen. Muse zorgt ervoor dat het gameplay-ontwerp niet alleen efficiënt, maar ook innovatief en creatief kan zijn.

Wat is Muse en hoe werkt het binnen gameontwikkeling?

Muse is een generatieve AI die gameplay kan creëren door te leren van eerder gemaakte gameplay's. Het maakt gebruik van een World and Human Action Model (WHAM) om complexe gameplay-sequenties te produceren die consistent zijn en zich naadloos aanpassen aan de spelwereld. Dit kan ontwikkelaars helpen om nieuwe ideeën en gameplay-mechanismen te verkennen op een manier die voorheen niet mogelijk was.

Bleeding Edge, de game waar Muse op is getraind, is een multiplayer game die in 2020 werd uitgebracht. Het biedt spelers de mogelijkheid om verschillende "heroes" te gebruiken in teamgebaseerde gevechten. De samenwerking tussen Microsoft en Ninja Theory benadrukt niet alleen de vooruitgang in AI-technologie, maar ook de steeds grotere rol die AI speelt in de game-industrie, waar het helpen bij het creëren van meeslepende en gepersonaliseerde spelsystemen een cruciale factor is geworden.



Alex Riverton avatar
Geschreven door:

Alex Riverton

Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.

Lees meer artikelen van: Alex Riverton

Volg ons

Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen