Terwijl gamers met spanning wachten op de officiële onthulling van de Nintendo Switch 2, heeft Nintendo een strategie bekendgemaakt om nog winst te blijven maken voor de nieuwe console wordt gelanceerd. Deze strategie omvat communiceren over nieuwe spellen en kortingen, maar ook het trekken van aandacht via andere middelen, zoals het aankomende Nintendo Museum. Met een doel van 400 miljard yen voor het komende fiscale jaar, dat loopt tot maart 2025, hoopt Nintendo populaire huidige titels te blijven verkopen en tegelijkertijd de merkbekendheid te versterken in afwachting van de Switch-opvolger.

Wanneer wordt de Nintendo Switch 2 verwacht?

Volgens de aankondiging van Nintendo zal de opvolger van de Nintendo Switch binnen het fiscale jaar, dat loopt tot 31 maart 2025, onthuld worden.

De Nintendo Switch, gelanceerd in maart 2017, bracht een revolutie teweeg in de spelervaring door zowel als een draagbare als een thuisconsole te fungeren. Dit unieke hybride ontwerp, samen met een sterke bibliotheek van exclusieve titels zoals 'The Legend of Zelda: Breath of the Wild' en 'Super Mario Odyssey', hielp Nintendo om zich te herstellen na de minder succesvolle Wii U. De console geniet een aanhoudende populariteit, wat de anticipatie voor de aankomende Nintendo Switch 2 alleen maar versterkt.