Quantcast
Niohs Wapenhoudingen Herrezen in Ronins Gevecht
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Niohs Wapenhoudingen Herrezen in Ronins Gevecht

Mar 04, 2024 11:44 AM

Rise of the Ronin belooft een verfrissende actie-RPG ervaring te bieden die de bekende wapenhoudingensysteem van Nioh naar een nieuw niveau tilt. In de aanloop naar de release op de PS5 op 22 maart heeft Sony nieuwe trailers uitgebracht die de dynamische gevechtsstijlen van het spel uitlichten. Spelers kunnen uitkijken naar verschillende gevechtshoudingen zoals laag, midden, en hoog, die elk unieke karakteristieken en aanvalspatronen bevatten. Ontwikkelaar Team Ninja heeft een aantal traditionele en tijdperk-specifieke wapens geïntroduceerd, waaronder katanas, speren en bajonetten met een bereikcomponent.

Naast het aanbod aan vuurwapens en standaardbogen, is er een interessante toevoeging in de vorm van een grijphaak, die gebruikt lijkt te worden om snel bij vijanden te kunnen komen. Rise of the Ronin bevat ook inspiratie van Sekiro, met stealth en wereldverkenningselementen. Dit alles resulteert in de mogelijkheid om machtige combo’s uit te voeren en biedt een potentieel dieper combat-systeem dan zijn voorganger Nioh.

Wat zijn de belangrijkste kenmerken van Rise of the Ronin's gevechtssysteem?

De belangrijkste kenmerken van het gevechtssysteem in Rise of the Ronin zijn de diverse houdingen (laag, midden en hoog) die zijn overgenomen van de Nioh-serie, een arsenaal van tijdperk-passende wapens inclusief vuurwapens en bogen, een grijphaak voor het overbruggen van afstanden, en een rijke mix van stealth en exploratie-elementen geïnspireerd door Sekiro.

Rise of the Ronin is een game die zich afspeelt in een historisch tijdperk in Japan, vergelijkbaar met zijn spirituele voorganger, de Nioh-reeks, die bekend staat om de hoge moeilijkheidsgraad en diepe combat-mechanics. Met een nadruk op historische authenticiteit en een rijke culturele setting, heeft de ontwikkelaar Team Ninja wederom de ambitie getoond om een gelaagde en uitdagende spelervaring te creëren voor de PS5, waarbij spelers de kans krijgen om hun combat skills op de proef te stellen in een semi-open wereld setting.



Alex Riverton avatar
Geschreven door:

Alex Riverton

Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.

Lees meer artikelen van: Alex Riverton

Volg ons


Login or register to join the conversation
Rolling R!ck Rolling R!ck commented on: 2024-03-04 12:00:03
The combat system in Rise of the Ronin seems to build upon the foundation established in Nioh, introducing new weapons and a grappling hook for enhanced mobility and tactics. With its blend of historical and fictional elements, the game promises to offer a compelling and immersive experience that draws on Team Ninja's expertise in delivering intense action and RPG depth.
Mr. Bison Mr. Bison commented on: 2024-03-04 11:54:03
Rise of the Ronin's combat system seems like a seamless evolution of Team Ninja's signature stance mechanics, now enriched with the addition of new weapons and a grappling hook for agile skirmishes. The blend of historical Japanese warfare and modern combat tools promises a dynamic and immersive RPG experience, making for an exciting entry in the action RPG genre.
Bekijk meer artikelen