De recente explosieve populariteit van Once Human heeft geleid tot flinke serverproblemen, waardoor spelers geconfronteerd worden met lange wachttijden. Starry Studio, de ontwikkelaar van de open-wereld survival bouwgame, heeft serverspelerslimieten moeten instellen om dataverlies en verslechterde spelervaring te voorkomen. Deze maatregelen hebben echter geleid tot frustratie onder spelers. In een aankomende update, die gepland staat voor 18 juli, belooft Starry Studio enige vorm van compensatie voor de lange wachttijden. Wat deze compensatie precies inhoudt, is nog niet bekend. De ontwikkelaar werkt ook aan langere termijnoplossingen om de serverbelasting te verminderen en hoopt deze problemen tegen augustus volledig opgelost te hebben.

Waarom zijn er limieten op het aantal spelers per server in Once Human?

Starry Studio heeft limieten ingesteld om dataverlies te voorkomen en om te zorgen dat de spelervaring niet verslechtert door overvolle servers. Te veel spelers op één server kunnen leiden tot het moeilijk vinden van geschikte bouwplaatsen en een slechte spelervaring.

Once Human is een snelgroeiende open-wereld survival bouwgame die zijn piek bereikte met 231,668 gelijktijdige spelers, volgens SteamDB. Het spel draait om overleven en bouwen in een wereld waar middelen beperkt zijn. Starry Studio heeft verschillende manieren aangekondigd om de serverproblemen aan te pakken en de spelerservaring te verbeteren.