Capcom's nieuwe game Pragmata, die zich afspeelt op de maan, zal een antagonist bevatten die een rogue AI is. De ontwikkelaars gaven aan dat zij niet konden voorzien dat kunstmatige intelligentie een hot topic zou worden toen ze met het spel begonnen. De game, die een zwart-wit wereld op de maan verkent, heeft zijn oorsprong in een brainstormsessie waarbij de maan het centrale thema was. De concepten en ideeën hiervandaan werden ontwikkeld, maar de real-life ontwikkelingen rondom AI hebben de richting van het spel niet beïnvloed. De game blijft voor nu trouw aan de oorspronkelijke visie van de ontwikkelaars en komt ergens volgend jaar uit.
Wat is het unieke concept achter Pragmata?Pragmata heeft een uniek concept waarin een rogue AI de wereld op de maan bedreigt, wat een mix biedt van sci-fi en spannende gameplay-elementen. De ontwikkelaars hebben zich gefocust op een verhaal dat oorspronkelijk ontstond zonder enige invloed van de huidige ontwikkelingen in AI, waardoor het voor spelers zowel tijdloos als relevant aanvoelt.
Pragmata is een aankomende titel van Capcom, bekend om zijn hoogwaardige game-ervaringen, waaronder franchises zoals Resident Evil en Monster Hunter. Pragmata belooft een unieke combinatie van futuristische elementen en uitdagingen, waarbij spelers de maan verkennen terwijl ze worden geconfronteerd met technologische bedreigingen.
Reacties
Honestly love when games develop their own identity first and let the themes find their footing naturally. The black-and-white lunar world feels like it'll make the AI threat way more atmospheric than your usual chrome-plated dystopia.
It's refreshing to see a sci-fi game that accidentally stumbled into relevance rather than chasing trends. The moon setting gives this AI narrative a cool isolation vibe that feels different from typical dystopian futures.