Virtuos, een van de grootste onafhankelijke game-ontwikkelaars ter wereld, heeft een belangrijke rol gespeeld in de totstandkoming van The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered. Met meer dan 400 medewerkers op het project heeft Virtuos het spel geüpdatet met een nieuwe engine, Unreal Engine 5, voor een 4K-resolutie en 60 frames per seconde. Het team heeft niet alleen visuele verbeteringen aangebracht, maar ook gameplay-elementen zoals levelsystemen, personagecreatie en animaties geüpgraded. Ondanks dat er onlangs ontslagen vielen bij Virtuos, blijft de studio ambitieus en richt ze zich op toekomstige projecten. De samenwerking met Bethesda heeft hun profiel aanzienlijk verhoogd, en ze worden nu erkend in de game-industrie.

Wat zijn de belangrijkste verbeteringen in Oblivion Remastered?

Oblivion Remastered bevat verbeterde graphics met 4K-resolutie, aangepaste gameplay-elementen zoals een nieuw levelingsysteem en personagecreatie, en innovatieve technologie voor lip-syncing, wat leidt tot een meer meeslepende ervaring. Daarnaast is er een derde-person view toegevoegd en nieuw dialoog toegevoegd.

The Elder Scrolls IV: Oblivion, oorspronkelijk uitgebracht in 2006, wordt nog steeds beschouwd als een van de beste RPG's aller tijden. Het spel staat bekend om zijn open wereld en diepgaande verhaallijnen. De remaster is bedoeld om een nieuw publiek te bereiken en oude fans te plezieren met moderne updates zonder de oorspronkelijke charme van het spel te verliezen, wat het belang van deze remaster onderstreept.