Ontsnappen naar de kust in de nieuwe sim van de voormalige Stardew-ontwikkelaar

Jan 28, 2024 10:30 AM

Liefhebbers van Stardew Valley die meer voelen voor het stadsleven kunnen uitkijken naar een nieuw spel van een voormalige ontwikkelaar van deze populaire boerderij-simulatie. Arthur 'Mr. Podunkian' Lee werkt aan Sunkissed City, een levendige stads-simulatiegame vol met unieke personages en avontuur. Hoewel er nog geen trailer beschikbaar is, worden op de Steam-pagina veelbelovende screenshots getoond. De release staat gepland voor het vierde kwartaal van 2024 op PC, met de hoop op een snelle release voor consoles daarna.

Anders dan Stardew Valley, waar je eigen land beheert, biedt Sunkissed City de kans om stadstuinen te onderhouden of te genieten van een rustige middag in het park. Er zijn ook activiteiten zoals vissen en foerageren, naast het verkennen van monster-geïnfesteerde riolen. Het spel belooft een boeiend alternatief voor het landelijke leven in de natuur.

Welke nieuwe activiteiten worden geïntroduceerd in Sunkissed City in vergelijking met Stardew Valley?

Naast het verzorgen van stadstuinen en het verkennen van monster-geïnfesteerde riolen, kun je in Sunkissed City genieten van een boek in het park, lokale inwoners ontmoeten bij de Weird Dog Cafe en bekende activiteiten zoals vissen en foerageren.

Stardew Valley, gemaakt door ConcernedApe, heeft sinds zijn release in 2016 een sterke aanhang ontwikkeld door spelers een charmante boerderijervaring te bieden. Sunkissed City lijkt de formule van levenssimulatie en gemeenschapsinteractie te vervolgen door spelers een nieuw decor en nieuwe uitdagingen te presenteren. Met de ervaring van Lee in het team, hebben fans van het genre hoge verwachtingen voor deze nieuwe kijk op het leven-simulatiegenre.