
Ontwerper noemt het Level Scaling Systeem van Oblivion een vergissing
Apr 29, 2025 1:06 PMThe Elder Scrolls IV: Oblivion blijft een onderwerp van discussie, vooral nu de remaster is uitgebracht. Bruce Nesmith, de oorspronkelijke ontwerper van Oblivion, heeft toegegeven dat het level scaling-systeem van de game een "fout" was. Dit systeem, waarbij de loot en vijanden omhoog schalen met het niveau van de speler, zorgde ervoor dat unieke items minder waardevol werden naarmate je verder in het spel kwam. Hoewel Oblivion Remastered enkele verbeteringen heeft, zoals het beloningssysteem bij het levelen van je karakter, blijft het level scaling-systeem bestaan. Fans zijn teleurgesteld omdat ze hoopten dat de remaster dit aspect zou aanpakken, wat al succesvol gedaan werd in Skyrim.
Waarom is het level scaling-systeem van Oblivion als een fout beschouwd?Het level scaling-systeem van Oblivion zorgde ervoor dat de moeilijkheidsgraad van de tegenstanders en de kracht van loot meeschaalden met het niveau van de speler, waardoor unieke items hun waarde verloren naarmate je sterker werd. Dit leidde tot frustratie bij spelers die leuke items eerder in het spel verkregen, maar deze later nutteloos werden.
Oblivion is een iconische open-wereld RPG en werd oorspronkelijk uitgebracht in 2006. Het is onderdeel van de veelgeprezen Elder Scrolls-franchise van Bethesda. Gameplay-elementen zoals het uitgebreide interactiesysteem, quests en de open wereld hebben van de originele Oblivion een geliefde titel gemaakt. De remaster heeft geprobeerd om de ervaring te moderniseren zonder de essentie van het originelen te verliezen, maar de aanhoudende problemen rondom het levelen blijven fans bezighouden.

Alex Riverton
Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.
Volg ons
Fans
Fans
Fans