Ontwikkelaars van Call of Duty pakken SBMM-debat aan - meningen onveranderd
Jan 30, 2024 8:27 AMVoor het eerst hebben de ontwikkelaars van Call of Duty openheid van zaken gegeven over hun vaak bediscussieerde matchmaking-systeem. In een recente blogpost wordt uit de doeken gedaan hoe matchmaking precies in elkaar zit en wordt er speciaal aandacht besteed aan het veelbesproken onderwerp: skill-based matchmaking (SBMM). Daaruit blijkt dat het matchmaking-systeem van Call of Duty acht factoren meeweegt, waarbij verbinding en wachttijd het zwaarst wegen. Ondanks dat veel spelers klagen over 'sweaty' lobbies en de voorkeur op ping zetten, gebruikt Call of Duty een zogenaamde Delta Ping. Dit is de rondreistijd van data tussen de dichtstbijzijnde server en de server waar de spellobby op draait. Prestatiegebaseerde factoren, zoals vaardigheid van spelers, worden continu bijgewerkt en zijn erop gericht om de variatie in lobby's te vergroten. Hoewel er geen specifieke plannen zijn onthuld, vermeldt de blog dat er continu gezocht wordt naar manieren om zorgen over het systeem te verlichten. Andere elementen die in de matchmaking worden meegenomen zijn platform, voorkeur voor voicechat, invoerapparaat en playlistdiversiteit.
Wat betekent skill-based matchmaking precies in Call of Duty?
SBMM is een systeem dat ervoor zorgt dat spelers gekoppeld worden aan anderen van een vergelijkbaar vaardigheidsniveau, gebaseerd op hun prestaties zoals het aantal kills, doden, gewonnen en verloren potjes.
Call of Duty is een serie van first-person shooter games geproduceerd door Activision. Het franchise, dat in 2003 debuteerde, is een van de meest succesvolle videogame series ooit, met meerdere titels die recordbrekende verkoopcijfers hebben behaald. Skill-based matchmaking is een onderwerp dat al jaren de gemoederen verhit onder spelers. Sommigen geloven dat het ervoor zorgt dat alle potjes te competetief zijn en de casual spelervaring negatief beïnvloedt. Met de recente toelichting op SBMM hoopt Activision enig inzicht te geven in hun vaak kritisch besproken matchmaking systeem.
Casey Loh
Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.
Volg ons
Fans
Fans
Fans