Oorlogsschietspel GRAY ZONE WARFARE geeft Tarkov-fans iets nieuws

Apr 30, 2024 9:44 AM

Gray Zone Warfare, een nieuw indie extraction shooter spel van Madfinger Games, is vandaag in Early Access uitgebracht en brengt een frisse wind in het genre. Anders dan vele andere shooters die enkel in trailers en beloftes blijven hangen, kunnen spelers nu zelf ervaren of het spel de hype waarmaakt.

Dit spel, dat zich onderscheidt van concurrent Escape from Tarkov, biedt naast vergelijkbare elementen ook unieke features. Bijvoorbeeld, de wereldkaart van Gray Zone Warfare draait op een enkele instantie, wat een nieuw gevoel van progressie brengt door de mogelijkheid om terug te keren naar de plek van je dood en mogelijk je uitrusting terug te pakken (als deze niet al geplunderd is).

Vooral interessant is de toevoeging van PvE-only servers die vanaf dag één beschikbaar zijn, een optie die Tarkov niet biedt. Recentelijk leidde de introductie van een PvE modus in Tarkov tot controverse binnen de gemeenschap, en dat biedt kansen voor Gray Zone Warfare om spelers aan te trekken. Het spel is ontwikkeld met Unreal Engine 5 en vereist een krachtige PC, benadrukkend hoe visueel indrukwekkend het spel is.

Wat zijn de systeemeisen voor Gray Zone Warfare?

Gray Zone Warfare is ontwikkeld met Unreal Engine 5, waardoor het spel hoge systeemeisen heeft. Voor de beste ervaring is een krachtige PC vereist. De exacte specificaties zijn te vinden op de Steam-pagina van het spel.

Extra achtergrondinformatie: Gray Zone Warfare lijkt zich te positioneren als een sterke mededinger in het extraction shooter genre, een subcategorie binnen de shooter spellen gefocust op het verzamelen en extraheren van resources terwijl spelers het opnemen tegen zowel de omgeving als andere spelers. Met innovaties zoals een persistente wereld en PvE-servers, kan het spel wellicht een eigen niche publiek aantrekken die op zoek zijn naar een alternatief voor het populaire Escape from Tarkov.