Palworld overtreft Fortnite in dagelijkse Xbox US gamers

Jan 24, 2024 7:27 PM

Het open-wereld survival spel Palworld maakt een indrukwekkende groei door sinds de release. In de Verenigde Staten heeft het spel op Xbox meer dagelijkse spelers gehad dan Fortnite. Dit gebeurde op maandag 22 januari, waarbij spelers volgens de Circana's Player Engagement Tracker gemiddeld meer dan 200 minuten speeltijd doorbrachten in Palworld. Hoewel het record van meest gespeelde game op de Xbox slechts voor een dag was, is het een teken van de stijgende populariteit van Palworld. Zelfs op Steam heeft Palworld hoge cijfers bereikt met 1.864.421 gelijktijdige spelers, en heeft daarmee Counter-Strike overtroffen als de op één na meest gespeelde game op het platform.

Palworld verkocht binnen vijf dagen na de release in Early Access maar liefst 7 miljoen exemplaren en wordt soms beschreven als "Pokemon met wapens". Het spel heeft enige controverse veroorzaakt, omdat ontwikkelaar Pocketpair doodsbedreigingen heeft ontvangen vanwege de gelijkenissen met de populaire Pokémon-franchise van Nintendo. Verschillen tussen de Xbox/Microsoft Store-versies en de Steam-versie zijn ook een punt van kritiek, aangezien de eerdere versies geen dedicated servers bieden.

Wat zijn de unieke kenmerken van Palworld waardoor het zich onderscheidt van andere games?

Palworld onderscheidt zich door een combinatie van traditionele survival mechanics met een focus op het verzamelen en gebruiken van wezens, de Pals, in gevechten en voor andere doeleinden. De mengeling van combat, verzamelen en de humoristische toon zorgen voor een unieke spelervaring die zelfs in de Early Access-fase moeilijk weg te leggen is.

Achtergrondinformatie over Palworld: Palworld is ontwikkeld door Pocketpair en introduceert een wereld waarin spelers Pals kunnen vangen en trainen, wezens die lijken op Pokémon. Deze Pals kunnen tijdens het avontuur worden ingezet in gevechten, maar ook bij het overleven in de uitgestrekte open wereld. Het spel biedt een mix aan gameplay-elementen, waaronder crafting, bouwen en verkennen, gecombineerd met een kleurrijke grafische stijl. Ondanks de controverse rond de originaliteit van het concept, heeft Palworld een stevige plaats in de markt weten te veroveren met zijn innovatieve benadering van het genre.