
Phil Spencer bevestigt dat Everwild nog in ontwikkeling is
Feb 17, 2025 11:14 AMIn een recente interview heeft Phil Spencer, hoofd van Xbox, gesproken over de voortgang van Everwild, het nieuwe spel van Rare, de ontwikkelaar van Sea of Thieves. Hoewel er al meer dan vijf jaar sinds de aankondiging geen concrete updates zijn geweest, bevestigde Spencer dat het project nog steeds in ontwikkeling is en dat het team tijd krijgt om het spel goed af te ronden.
De meest recente signalen over de ontwikkeling van Everwild kwamen naar voren tijdens een aflevering van de Xbox Era podcast. Spencer merkte op dat het goed is om het team van Rare tijd te geven om vooruitgang te boeken met het spel. Ondanks dat fans al geruime tijd wachten op nieuwigheden, is Spencer hoopvol over de toekomst van het project.
Wanneer kunnen we een nieuwe update over Everwild verwachten? nHet is momenteel onduidelijk wanneer er een nieuwe update verschijnt, maar Phil Spencer gaf aan dat tijd en geduld essentieel zijn voor de ontwikkeling van Everwild.nEverwild is een actie-avonturengame die zich richt op een levendige en mysterieuze wereld, waar natuur en magie centraal staan. Het spel werd voor het eerst aangekondigd in 2019, maar sindsdien zijn er weinig officiële details vrijgegeven. Fans zijn benieuwd naar de unieke mechanics en esthetiek die Rare belooft te leveren.

Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

It’s refreshing to see Rare and Phil Spencer prioritize quality over rushing a release—Everwild’s mysterious vibe and nature-driven concept already feel like a breath of fresh air. Here’s hoping the wait pays off with a game that feels as alive and magical as its world promises to be.

It's great to hear that Rare is taking their time with Everwild—good things come to those who wait, and Rare’s track record with Sea of Thieves shows they know how to deliver unique, immersive worlds. Hopefully, the extra development time means we’ll get something truly special that lives up to the hype.