Plan van de Penguin Makeup Designer voor Realistische Batman Vilains

Sep 18, 2024 9:48 PM

In een recent interview heeft Mike Marino, de make-up ontwerper van The Batman, zijn visie gedeeld over het tot leven brengen van "rare" schurken zoals Clayface en Two-Face in de vervolgfilm. Hoewel de precieze schurken die in The Batman 2 zullen verschijnen nog niet bekend zijn, weten we dat Colin Farrell zal terugkeren als Penguin. Marino zegt dat er veel inspiratie te halen is uit de natuur voor het creëren van realistische versies van deze bijzondere karakters. Hij verwijst naar de vreemde verschijningen die in de natuur voorkomen en hoe deze als een basis kunnen dienen voor de groteske vormen van Clayface. Bovendien heeft regisseur Matt Reeves bevestigd dat Penguin een belangrijke rol zal spelen in het vervolg, dat in 2026 in de bioscoop zal komen, en dat het verhaal verder gaat als een detectiveverhaal.

Welke schurken kunnen we verwachten in The Batman - Part II?

Tot nu toe is de terugkeer van Colin Farrell als Penguin bevestigd, maar welke andere schurken er zullen verschijnen is nog onduidelijk. Fans vragen zich af of we ook Clayface of Two-Face zullen zien, maar dit blijft voorlopig een mysterie. Matt Reeves en Mike Marino hebben aangegeven dat er veel ruimte is voor nieuwe, unieke interpretaties van deze karakters.

The Batman is een film die een frisse kijk op de iconische superheld biedt, met een donkere en realistische benadering van de mythologie. De eerste film, die in 2022 uitkwam, werd goed ontvangen en liet zien dat er leven zit in een meer serieuze en volwassen aanpak van het Batman-universum. De sequels beloven spannende ontwikkelingen en karaktergroei, niet alleen voor Batman, maar ook voor de schurken die zijn pad kruisen. Dit sluit perfect aan bij het thema van de menselijkheid en de psychologische diepgang waarmee deze karakters worden geportretteerd.