PlayStation 5 exclusieve Stellar Blade behaalt 1 miljoen verkopen

Jun 25, 2024 3:04 PM

Stellar Blade, een exclusieve PlayStation 5 actiegame, heeft meer dan één miljoen exemplaren verkocht. Dit werd aangekondigd door ontwikkelaar Shift Up tijdens een presentatie, waarin ze ook aangaven dat dit aantal mogelijk zal groeien als er een pc-versie uitkomt. Daarnaast overweegt Shift Up meer downloadable content (DLC) en zelfs een vervolg op de game uit te brengen. In augustus komt er een fotomodus en in oktober nieuwe outfits voor het hoofdpersonage, Eve. Een grote samenwerking is ook gepland voor eind 2024. De sci-fi game haalt inspiratie uit onder andere Alita: Battle Angel en 80s en 90s science fiction. Onze review gaf Stellar Blade een 7/10, waarbij de game geprezen werd voor zijn actie, maar kritiek kreeg op de personages en het verhaal.

Komt er een pc-versie van Stellar Blade?

Shift Up overweegt momenteel een pc-versie van Stellar Blade, maar vanwege een contractuele relatie met PlayStation eigenaar Sony, is dit nog onzeker.

Stellar Blade, voorheen bekend als Project Eve, is ontwikkeld door het Koreaanse bedrijf Shift Up. De game combineert elementen van sci-fi en actie, en pakt zwaar uit met visueel indrukwekkende graphics. Het spel wekt veel interesse bij fans van actiespellen en sci-fi verhalen. Het succes van de game leidt waarschijnlijk tot verdere content en een mogelijke sequel, waar veel gamers naar uitkijken.