De regisseur van Rainbow Six Siege, Alexander Karpazis, gelooft stellig dat het spel de potentie heeft om eeuwig te blijven bestaan zonder de noodzaak van een vervolg. In een gesprek tijdens de Siege Invitational 2024 in Braziliƫ, benadrukte hij dat het verbeteren van het origineel belangrijker is dan het uitbrengen van een nieuwe versie, mede omdat het overstappen naar een andere engine voor een veel spelen competitieve game als Siege niet essentieel is. Hij sprak ook over de valkuilen die komen kijken bij het maken van een sequel, waarmee hij vermoedelijk doelde op games als Overwatch 2 die de verwachtingen niet waarmaken. Karpazis is ervan overtuigd dat Rainbow Six Siege, met de juiste mensen en middelen, een langdurige levensduur tegemoet kan gaan.

Wat is het belang van een goede game-engine voor een competitieve shooter?

Een geavanceerde game-engine kan belangrijk zijn voor de prestaties, graphics en physics van een shooter, maar voor competitieve spellen zoals Rainbow Six Siege is consistentie, balans en optimalisatie vaak belangrijker dan grafische vernieuwingen, om de spelervaring eerlijk en competitief te houden.

Rainbow Six Siege is een tactische shooter ontwikkeld door Ubisoft en kwam voor het eerst uit in 2015. De game is bekend om zijn strategische gameplay en heeft een sterke e-sportsgemeenschap. Met regelmatige updates, nieuwe operators en mappen blijft de game ook jaren na de release populair bij een toegewijde fanbasis.