Remedy Entertainment heeft onlangs erkend dat de lancering van FBC: Firebreak, hun eerste zelfgepubliceerde spel, commercieel niet succesvol was. Hoewel het spel technisch goed presteerde en meer dan 1 miljoen spelers bereikte, bleken de meeste spelers afkomstig van consoles zoals PS Plus en Xbox Game Pass, terwijl de pc-markt oorspronkelijk de focus was. De moeilijke start van het spel resulteerde in een hoog aantal vroegtijdige spelers die afhaakten en negatieve recensies. Remedy werkt aan verbeteringen en belooft een grote update in september, bedoeld om de interesse in de game te stimuleren en om de community erbij te betrekken. Ondertussen zijn de ontwikkelingsprocessen van Control 2 en de remakes van Max Payne 1 & 2 ook op schema.

Waarom heeft FBC: Firebreak teleurgesteld bij lancering?

FBC: Firebreak heeft teleurgesteld bij lancering vanwege een hoge afhaakratio van nieuwe spelers, wat zorgde voor negatieve recensies. Remedy heeft echter beloofd het spel te verbeteren en is van plan een grote update uit te brengen om de situatie te verbeteren.

FBC: Firebreak is een coöperatieve shooter die zich afspeelt in het Control-universum. Het spel heeft een unieke visuele stijl en is ontworpen om in de tijd te evolueren, wat betekent dat Remedy van plan is om via updates nieuwe inhoud en verbeteringen toe te voegen in reactie op feedback van spelers. De game maakt deel uit van een groter universum dat is ontwikkeld door Remedy en staat bekend om zijn bovennatuurlijke elementen en intrigerende verhaallijnen.