Remedy's FBC: Firebreak is een aankomende co-op PvE spin-off die de traditionele benadering van live-service games uitdaagt. De ontwikkelaar wil zich profileren zonder het gebruik van battle passes of andere agressieve retentiepraktijken. In plaats daarvan biedt Firebreak upgrades en unlockable perks die gamers kunnen verdienen door het spel te spelen. De korte sessieduur is ontworpen zodat spelers een game kunnen oppakken en neerleggen zonder het gevoel te hebben dat ze vastzitten in een grind. Remedy werkt met een kleiner budget dan als concurrerende multiplayer-games en met een team van ongeveer 50 ontwikkelaars, in tegenstelling tot de honderden van andere titels zoals Control.

Wat maakt FBC: Firebreak anders dan andere multiplayer games?

FBC: Firebreak richt zich op een aanpak waarbij spelers niet gedwongen worden dagelijks in te loggen. Het biedt een game-ervaring die spelers op hun eigen tempo kunnen ervaren, zonder de druk van een live-service structuur. Spelers kunnen het spel af en toe spelen, zelfs als ze maanden weg zijn.

FBC: Firebreak is een spin-off van Remedy's populaire titel Control en markeert het eerste echte multiplayer spel voor de studio die vooral bekend staat om zijn singleplayer narratieve ervaringen. De game belooft een unieke mix van gameplay elementen die zijn geïnspireerd door klassieke co-op shooters zoals Left 4 Dead, en het lijkt een interessante richting voor Remedy die in het verleden voornamelijk single-player games heeft ontwikkeld.