Resident Evil 9: Requiem belooft de meest extreme titel in de serie te worden, aldus regisseur Kōshi Nakanishi. Hij legt de nadruk niet op bloed en gore, maar op het tempo van het spel. De protagonist, Grace Ashcroft, begint weerloos en angstig, maar haar situatie zal gedurende het spel veranderen. Dit geeft de spelers een unieke ervaring van spanning en loslaten, kenmerkend voor de Resident Evil-serie. Nakanishi en zijn team zijn momenteel bezig met de testfase en hebben hard gewerkt aan het verbeteren van de dynamiek van spanning en ontlading, waarbij ze nieuwe vijanden en mechanic introduceert die de spelers de kans geeft om het heft in eigen handen te nemen. De game zal op 22 februari uitkomen, een passende datum gezien het 30-jarig jubileum van de serie.
Wat is het nieuwste kenmerk van Resident Evil 9: Requiem dat de gameplay zal vernieuwen?Een opvallend kenmerk van Resident Evil 9: Requiem is de terugkeer van nieuwe vijandelijke mechanics, zoals de Stalker-type tegenstanders. Deze monsters zijn bijna niet te verslaan, maar spelers krijgen nu ook de kans om deze bedreiging zelf het hoofd te bieden, wat een interessante dynamiek toevoegt aan de gameplay.
Resident Evil is een iconische horror-videogamereeks die begon in 1996. Sindsdien heeft Capcom de serie steeds verder ontwikkeld, met talloze sequels en spin-offs. De overgang naar moderne gameplaymechanieken, zoals first- en third-person perspectieven, heeft de serie in diverse richtingen geduwd, terwijl de kern van schrik en spanning altijd behouden is gebleven. Requiem markeert een terugkeer naar geliefde locaties zoals Raccoon City, wat een nostalgisch element toevoegt voor langlopende fans van de serie.
Reacties
Love that they're focusing on tension through pacing instead of just cranking up the horror—it’s a smart evolution for the series. Really curious to see how Grace's journey and that persistent stalker enemy will mess with our heads in familiar territory.
Nakanishi's approach to pacing sounds like a brilliant way to keep players on edge without relying on jump scares. Can't wait to see how Grace's evolution and that stalker enemy play out in the reimagined Raccoon City.