
Resident Evil Requiem: Capcom onthult waarom Leon totaal niet als ster past
Jun 27, 2025 10:02 AMResident Evil: Requiem heeft onlangs een nieuwe gameplay presentatie gekregen tijdens de Capcom Spotlight, maar deze voldeed niet aan de hoge verwachtingen van fans. In plaats van een volledige gameplay-demo kregen we een video met een Creators' Message, waarin enkele details over het spel werden onthuld. Hoofdpersoon Grace is een afstammeling van de Ashcroft-familie uit de Resident Evil Outbreak-serie. Het verhaal van Requiem maakt een sprongetje weg van de Winters-familie en is bedoeld om weer te verbinden met de bredere verhaallijn rond Raccoon City en Umbrella. Capcom koos ervoor om Leon Kennedy niet als protagonist te hebben omdat zij iemand wilden die zich gemakkelijker laat verrassen, iets waar Leon minder geschikt voor is. Grace, een minder ervaren FBI-agent, is een meer herkenbare keuze voor spelers. Resident Evil: Requiem komt uit op 27 februari 2026 voor PC, PS5 en Xbox Series X/S.
Waarom is Leon Kennedy niet de hoofdpersoon van Resident Evil: Requiem? nCapcom wilde een protagonist die gemakkelijker te laten schrikken is voor het spel, vandaar de keuze voor Grace in plaats van Leon. Grace is minder ervaren, waardoor haar acties meer aansluiten bij die van de gemiddelde speler.nResident Evil: Requiem markeert de 30e verjaardag van de franchise en is een vervolg dat zich bezighoudt met de diepere mythologie van de serie. De Resident Evil-spellen hebben hun oorsprong in de survival horror-genre en worden gekenmerkt door het overleven tegen de achtergrond van de zombie-apocalyps, waarbij bekende personages zoals Leon en Chris al lange tijd de hoofdrollen spelen. Deze keuze voor een nieuwe protagonist geeft de ontwikkelaars de kans om nieuwe verhalen te vertellen en de spelers enige afwisseling te bieden in hun ervaring.

Alex Riverton
Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.
Volg ons
Fans
Fans
Fans