De directeur van Resident Evil: Requiem, Akifumi Nakanishi, stelt dat westerse spelers meer geneigd zijn om de first-person optie te kiezen. Dit komt doordat zij zijn opgegroeid met first-person shooters zoals Doom. In tegenstelling tot dit, geven Japanse gamers de voorkeur aan third-person weergave, beïnvloed door RPG's zoals Dragon Quest. De bekende demo van Requiem is al beschikbaar geweest op Gamescom en de Tokyo Game Show, waar Nakanishi opmerkt dat de verschillen in speelstijl tussen de twee regio's opvallen. Hij wijst erop dat de populariteit van shooters in het westen significant is, maar dat deze trends veranderen door de opkomst van spellen zoals Minecraft en Apex Legends in Japan. Resident Evil: Requiem zal spelers volledige controle geven over de speelperspectieven, wat een belangrijk kenmerk van het spel is. Het spel is gepland voor release op 27 februari 2026 voor verschillende platformen zoals Nintendo Switch 2, PC, PlayStation 5 en Xbox Series X/S.

Waarom zou ik Resident Evil: Requiem in first-person spelen in plaats van third-person?

Spelen in first-person verhoogt de horror-ervaring doordat het lastiger is om te zien hoe dichtbij monsters zijn. Dit kan de spanning en angst intensiveren. Aan de andere kant biedt third-person een breder zicht op het speelveld, wat nuttig kan zijn voor het vinden van verborgen voorwerpen.

Resident Evil is een iconische serie die zijn oorsprong vindt in survival horror. De franchise begon in 1996 en heeft door de jaren heen verschillende stijlen en perspectieven verkend. Resident Evil 7 introduceerde de first-person ervaring voor het eerst in de serie, en nu breidt Resident Evil: Requiem deze keuze uit, wat een spannende ontwikkeling is voor zowel nieuwe als terugkerende spelers. Deze vrijheid in perspectief zorgt ervoor dat gamers hun eigen horrorervaring kunnen creëren binnen het verhaal van Resident Evil.