Quantcast
Rise of the Ronin overtreft verkoopcijfers van Nioh & Nioh 2, aldus Koei Tecmo
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Rise of the Ronin overtreft verkoopcijfers van Nioh & Nioh 2, aldus Koei Tecmo

May 02, 2024 10:09 AM

Rise of the Ronin, het nieuwe open-world actie-RPG van Team Ninja, lijkt initieel minder impact te hebben gehad dan andere titels van de studio. Desondanks heeft uitgever Koei Tecmo in hun laatste financiële rapport aangegeven dat de verkoopcijfers die van Nioh en Nioh 2 zijn overstegen. Dit is opvallend gezien Rise of the Ronin exclusief voor PS5 is gelanceerd met een kleiner bereik vergeleken met de eerdere games die ook op PC beschikbaar waren. De game, uitgegeven door Sony Interactive Entertainment, heeft het vooral zwaar door concurrentie van Dragon's Dogma 2, welke op meerdere platformen is uitgekomen. Koei Tecmo rapporteerde hogere nettowinsten en winst uit gewone bedrijfsuitoefening, maar zag lagere verkoopcijfers voor console games in het Westen, wat werd gecompenseerd door betere prestaties van mobiele games in Japan.

Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen Rise of the Ronin en de Nioh games?
nRise of the Ronin is een open-world RPG die zich focust op een nieuw verhaal en setting, in tegenstelling tot de Nioh serie die zich in een meer gesloten omgeving afspeelt met een sterke focus op actie en de Japanse geschiedenis. Tevens is Rise of the Ronin exclusief uitgebracht voor de PS5, terwijl de Nioh games beschikbaar waren op meerdere platformen.

Rise of the Ronin brengt een nieuw avontuur van Team Ninja, bekend van de Dead or Alive en Ninja Gaiden series. De Nioh serie, die zich afspeelt in een fantasieversie van het feodale Japan, werd gelanceerd als een Dark Souls-achtige uitdaging met een diepgaand gevechtssysteem en rijke historische context. Met Rise of the Ronin probeert de studio mogelijk een breder publiek aan te spreken door een nieuw IP in de mix van historie en fantasie te positioneren, terwijl het toch weer nieuwe technologie en gameplay elementen introduceert binnen de context van het open-world genre.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons


Login or register to join the conversation
Miss Peachy Miss Peachy commented on: 2024-05-02 10:36:03
It's interesting to see Rise of the Ronin surpassing the sales of Nioh and Nioh 2 despite its softer impact at launch. Team Ninja's foray into open-world design and storytelling in feudal Japan seems to be resonating with gamers, even amid criticism of its combat system. This unexpected success could indicate an evolving preference for expansive experiences over traditional level-based structures in the gaming community.
N3rdo N3rdo commented on: 2024-05-02 10:24:03
Wow, it's interesting to see Rise of the Ronin outsell its predecessors despite its quieter initial impact. The game's departure from the Nioh series' formula seems to have sparked some mixed reactions, but it's still cool to see it finding success in sales.
Rolling R!ck Rolling R!ck commented on: 2024-05-02 10:12:03
Rise of the Ronin's surprising sales success is a testament to the evolving tastes of the gaming community. Despite initial reservations, the game's unique approach to open-world design and setting seems to be resonating with players, showcasing the potential for growth beyond its predecessors.
Bekijk meer artikelen