De producer van Silent Hill f, Motoi Okamoto, heeft de vergelijkingen tussen deze game en soulslike titels "misleidend" genoemd. Hij benadrukt dat veel gameplay-elementen afkomstig zijn uit de klassieke Silent Hill-games, in plaats van het uit andere genres te trekken. Silent Hill f verspert zich een weg naar de release op 25 september 2025. De ontwikkelaars hebben de nadruk gelegd op een actievere speelstijl met een grotere focus op melee-gevechten, wat een verandering is ten opzichte van de remake van Silent Hill 2. Fans hebben vragen gesteld over wapens die kunnen slijten en andere gameplayaspecten, maar Okamoto herhaalt dat het doel is om een actie-horrorervaring te bieden, niet een soulslike.
Wat maakt Silent Hill f anders dan soulslike games? nSilent Hill f onderscheidt zich door zijn focus op actie-horror elementen die al aanwezig waren in de klassieke titels. De gameplay omvat een stamina meter en dodging mechanics, maar deze zijn geen exclusieve kenmerken van het soulslike genre. Okamoto wijst erop dat fans deze elementen al eerder zagen in Silent Hill 3 en 4, en benadrukt dat de game verder gaat dan de normen van soulslike games. nSilent Hill f is een belangrijke toevoeging aan de Silent Hill-franchise en wordt ontwikkeld door Neobards Entertainment, een studio die eerder heeft samengewerkt met Capcom aan Resident Evil. Het verhaal van Silent Hill f speelt zich af in Japan in de jaren '60, met unieke karakter- en creature design, geschreven door Ryukishi07, die bekend is van When They Cry. De muziek komt van Akira Yamaoka, een iconische componist van de serie. De opwinding rondom de release groeit, met veel aandacht voor hoe deze titel zich positioneert binnen de moderne horror gaming.
Reacties
Honestly, it’s cool to see a dev stand their ground and remind everyone that not every game with a dodge button is trying to be Dark Souls. Can’t wait to see how those classic Silent Hill vibes mix with the new action focus in 2025.
It's refreshing to see a developer push back on genre labels to honor their game's roots. This approach keeps the Silent Hill identity intact while evolving the gameplay in a meaningful way.