Sega's president, Shuji Utsumi, heeft verklaard dat live-service games de grootste uitdaging voor het bedrijf zijn. Terwijl deze games steeds belangrijker worden in de gaming-wereld, heeft Sega momenteel geen concurrentieel aanbod. Utsumi licht toe dat de sterke GaaS-ontwikkelaars een grote rol spelen op wereldschaal. Sega heeft recentelijk Rovio, bekend van Angry Birds, overgenomen om hun kennis van de mobiele markt te benutten en werkt aan het mobiele partyspel Sonic Rumble, dat eerder dit jaar werd vertraagd. De focus ligt ook op groei in opkomende markten zoals het Midden-Oosten en Afrika. Het bedrijf had eerder Hyenas als stop-zak shooter aangekondigd, maar dit project werd geannuleerd. Toch werkt Sega verder aan hun 'Super Game'-strategie, met als doel een revolutionaire game te creëren die een grote community aantrekt.

Wat zijn de grootste uitdagingen voor Sega in de huidige game-industrie?

Sega staat voor de uitdaging om concurrerende live-service games te ontwikkelen, aangezien ze geen sterke aanwezigheid hebben in dit segment. Met de overname van Rovio hopen ze deze achterstand in te lopen door gebruik te maken van bestaande IP's en de ervaring van hun nieuwe team in de mobiele gaming-ruimte.

Sonic Rumble is een aankomend spel van Sega dat elementen van partygames en mobiele gameplay combineert. Dit spel komt uit de samenwerking met Rovio en is bedoeld om aantrekkelijk te zijn in de snelgroeiende mobiele markt. De titel is bijzonder omdat het geen gacha-mechanismen zal bevatten, wat in het westen als onpopulair wordt beschouwd. Sonic Rumble heeft potentieel om de franchise verder uit te breiden en nieuwe spelers aan te trekken door de populaire Sonic IP te combineren met aantrekkelijke gameplay voor een breed publiek.