Silent Hill: Ascension heeft recentelijk een Emmy gewonnen voor 'Outstanding Innovation In Emerging Media Programming', tot grote verbazing van de gamergemeenschap. Veel spelers beschouwen Ascension als een van de slechtste games in de Silent Hill-serie, vooral omdat de gameplay vooral bestond uit stemmen op cutscenes, wat de term 'game' in twijfel trekt. Ondanks de negatieve reception slaagde Ascension erin deze prestigieuze award te winnen, samen met een andere genomineerde, wat de verwarring alleen maar vergroot. Kritieken op de innovativiteit van de game blijven aanhouden, vooral gezien de moeilijke monetisatie en het seizoenkaart-systeem dat veel spelers afschrok.

Waarom heeft Silent Hill: Ascension een Emmy gewonnen?

Silent Hill: Ascension won een Emmy vanwege zijn unieke interactieve speelervaring, ondanks de heftige kritiek en het gebrek aan traditionele game-elementen. De win is versterkt doordat er maar twee genomineerden waren, waardoor deze award vrij gemakkelijk te verkrijgen was.

Silent Hill is een iconische horrorfranchise die zijn debuut maakte in 1999 en staat bekend om zijn psychologische spanning en atmosfeer. De serie is geliefd vanwege zijn meeslepende verhalen en angstaanjagende omgevingen. Silent Hill: Ascension is een recente toevoeging aan de franchise en heeft een andere benadering, waar spelers live kunnen stemmen op de voortgang van het verhaal, wat in de ogen van velen niet de kern van gamen vertegenwoordigt.