
Sony onthult AI-personages met Horizons Aloy als voorbeeld
Mar 11, 2025 12:45 PMSony is bezig met de ontwikkeling van AI-gestuurde personages voor PlayStation, met Aloy uit de Horizon-serie als belangrijkste voorbeeld. Dit lijkt ironisch, gezien Aloy's achtergrond in een wereld vol met opstandige AI-gestuurde machines. In gelekte beelden is te zien hoe Sharwin Raghoebardajal, directeur software-engineering bij Sony, in gesprek is met een AI-versie van Aloy. Deze technologie maakt gebruik van OpenAI’s Whisper voor spraakherkenning en GPT-4 en Llama 3 voor besluitvorming, evenals Sony's eigen technologie voor emotionele spraakgeneratie. Het lijkt een veelbelovende stap in de richting van meer interactieve en dynamische personages in videogames.
Wat zijn de mogelijkheden van AI-gestuurde personages in videogames?AI-gestuurde personages kunnen de interactie en diepgang in videogames aanzienlijk verbeteren. Spelers kunnen meer realistische gesprekken hebben en de personages kunnen reageren op hun acties en keuzes. Dit zou kunnen leiden tot een meer meeslepende spelervaring en uniekere verhalen, waarbij elke speler een ander avontuur beleeft.
Horizon Forbidden West is een actie-avontuurspel ontwikkeld door Guerrilla Games en is de opvolger van Horizon Zero Dawn. Het spel staat bekend om zijn verbluffende graphics, open wereld en sterke verhaallijn, waarbij spelers de rol aannemen van Aloy, een jager in een futuristische wereld waar machines de heerschappij hebben overgenomen. Het benutten van AI in de toekomstige ontwikkeling van een personage als Aloy kan de game-elementen en verhaallijnen verder verrijken, wat de interesse in de franchise alleen maar zal vergroten.

Jordan Keats
Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

It’s wild to see Sony taking AI characters to the next level with Aloy, especially since her whole story revolves around battling rogue AI—talk about meta If this tech keeps evolving, we might soon have NPCs that feel more like co-op buddies than scripted bots, which could totally change how we experience games.

Sony's AI-driven Aloy prototype is a fascinating blend of irony and innovation, considering her world's fraught relationship with rogue AI. It’s cool to see how emotional voice synthesis and OpenAI tech could make NPCs feel more alive, though I hope they don’t get *too* good at roasting us mid-game.