Spelers tellen frames in Monster Hunter Wilds om te bewijzen dat de strijd niet goed aanvoelt
Nov 04, 2024 11:49 AMDe Monster Hunter Wilds beta heeft spelers de kans gegeven om het spel voor de officiële release in 2025 uit te proberen. Hoewel de beta zeer populair was, ontstond er discussie over de gevechtsmechaniek. Sommige spelers ervaren het combat-systeem als minder impactvol dan in eerdere Monster Hunter games. Dit heeft te maken met de afwezigheid van zogenaamde hitstop, een techniek die zorgt voor een pauze in de animatie bij een aanval voor meer dramatiek en een gevoel van gewicht. De YouTuber Blue Stigma heeft dit fenomeen aangekaart, wat heeft geleid tot onvrede onder fans. Capcom moet beslissen of ze deze kritiek serieus nemen met de aanstaande release.
Wat is hitstop en waarom is het belangrijk voor Monster Hunter Wilds?Hitstop is een techniek die tijdens een aanval zorgt voor een tijdelijke pauze, waardoor het aanvoelt alsof de aanval krachtig is. Dit geeft een bevredigend gevoel bij het aanvallen van monsters, wat cruciaal is voor de gameplay-ervaring in Monster Hunter Wilds. Een verminderde hitstop leidt tot een minder emotionele impact bij aanvallen, waardoor fans zich zorgen maken over de gevechtsmechanica.
Monster Hunter Wilds is de nieuwste toevoeging aan de populaire Monster Hunter franchise, die bekend staat om intense gevechten tegen gigantische monsters en strategische gameplay. Dit nieuwe deel belooft een mix van de toegankelijkheid van Monster Hunter Rise en de epische schalen van Monster Hunter World, maar ongewenste veranderingen in de gevechtsmechanieken zorgen voor bezorgdheid onder de fanbase.
Jordan Keats
Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.
Volg ons
Fans
Fans
Fans