In de wereld van videogaming brengt de ontwikkelaar Moon Studios met hun nieuwe spel No Rest for the Wicked een verfrissend concept naar de markt. Dit spel, dat de dag na publicatie wordt gelanceerd, is duidelijk anders dan de grimme actiespellen die spelers gewend zijn. Belangrijk om te weten is dat No Rest for the Wicked een singleplayer-ervaring biedt die volledig offline gespeeld kan worden, wat vrij uniek is in het genre van Soulslike games. Dit is een duidelijke knipoog naar de vereiste van online connectiviteit in veel moderne games die vaak nodig is voor anti-cheat software.

Extra positief is dat er geen microtransacties zijn in No Rest for the Wicked, ondanks de relatief lage prijs van $40, die tijdelijk zelfs nog is verlaagd naar $36. Dit alles contrasteert sterk met de recente berichtgeving over Star Wars Outlaws, waarbij een missie met een centraal personage achter een betaalmuur van minimaal $100 wordt geplaatst. De ontwikkelaars van No Rest for the Wicked hebben ook aandacht besteed aan regionale prijsstelling, om ervoor te zorgen dat de spelers wereldwijd een rechtvaardige prijs betalen.

Wat houdt het singleplayer aanbod van No Rest for the Wicked precies in?

No Rest for the Wicked zorgt ervoor dat spelers het spel volledig offline kunnen spelen zonder gemis van in-game functies, zonder de noodzaak van een online verbinding of anti-cheat software. Hiermee biedt het een naadloze, ononderbroken spelervaring die je zowel solo als in online co-op kunt beleven.

Moon Studios is bekend van de Ori-reeks, die geroemd wordt om zijn artistieke stijl en diepgaande emotionele verhalen. Ori and the Blind Forest en het vervolg Ori and the Will of the Wisps zijn met name bekend om hun prachtige visuals en platform gameplay. No Rest for the Wicked lijkt met zijn top-down ARPG-stijl een nieuwe richting in te slaan voor de studio, terwijl het trouw blijft aan de sterke verhaalgerichte traditie die fans van de studio gewend zijn.