Status van FALLOUT: NEW VEGAS bevestigd door TODD HOWARD

Apr 18, 2024 8:42 AM

De nieuwste updates in de wereld van videogames zijn bijzonder spannend met titels zoals 'Princess Peach: Showtime!', 'Pepper Grinder', 'Millennia', en fans kijken vol verwachting uit naar 'Horizon Forbidden West', 'Rise of the Ronin', en 'Dragon's Dogma 2'. Verder wordt 'Last Epoch' besproken en krijgt 'The Thaumaturge' aandacht net als 'Splatoon 3: Ruf zur Ordnung' en 'Final Fantasy 7 Rebirth'. In ander nieuws, Nintendo zal niet verschijnen op gamescom 2024, terwijl geruchten over 'Persona 3 Reload' wijzen op remakes van de eerste twee games. Niet te missen is de ontwikkeling rond 'Kingdom Come: Deliverance 2', 'Fallout 5', en 'Activision Blizzard' waar de voormalige CEO graag wil dat het bedrijf herinnerd wordt voor het maken van goede games ondanks recente controverse.

Wat betekent het dat 'Fallout: New Vegas' nu officieel canon is binnen de Fallout-serie?nTodd Howard van Bethesda heeft bevestigd dat 'Fallout: New Vegas' officieel deel uitmaakt van de canon van de Fallout-serie. Dit betekent dat de gebeurtenissen van deze titel plaatsvinden binnen de officiële geschiedenis en lore, zoals vastgesteld door de ontwikkelaars van de serie.

'Fallout: New Vegas' is een actie-RPG die voor het eerst uitkwam in 2010 en ontwikkeld werd door Obsidian Entertainment. Het spel was bijzonder omdat het een andere ontwikkelstudio betrok, in tegenstelling tot de hoofdtitels van de serie die door Bethesda Game Studios zelf zijn ontwikkeld. 'New Vegas' wordt door veel fans gewaardeerd om zijn diepgaande verhaallijnen en complexe personages. Het bevestigen van de canoniciteit betekent dat deze elementen nu onlosmakelijk verbonden zijn met de algemene Fallout-narratief en kunnen worden meegenomen in toekomstige ontwikkelingen binnen het franchise-universum, waaronder mogelijke verwijzingen in toekomstige games en media-aanpassingen zoals de aangekondigde Amazon serie.