Steam prestaties komen binnenkort naar Assassins Creed Valhalla

Oct 08, 2024 12:16 PM

Assassin's Creed Valhalla heeft onlangs een onverwachte update gekregen die Steam Achievements toevoegt, bijna twee jaar na de oorspronkelijke release op de Epic Games Store. Spelers reageerden positief op deze ontwikkeling, nadat zij eerder teleurgesteld waren over het gebrek aan achievements op Steam. De update, nog niet live in-game maar zichtbaar op SteamDB, biedt hoop voor een groter aanbod van Ubisoft-spellen op Steam, nu het bedrijf terugkeert naar het platform na jaren van exclusiviteit op de Epic Games Store. Deze verandering komt te midden van een roerige periode voor Ubisoft, waarbij ze hun beleid herzien na teleurstellende verkopen van recente titels zoals Star Wars Outlaws.

Wanneer komen de Steam Achievements voor Assassin's Creed Valhalla beschikbaar?

De Steam Achievements zijn inmiddels toegevoegd via een update, maar zijn nog niet live in de game. Het is een teken dat Ubisoft zijn beleid ten aanzien van Steam aanpast en spelers verwachten dat dit positief zal worden ontvangen.

Assassin's Creed Valhalla, ontwikkeld door Ubisoft Montreal, werd aanvankelijk uitgebracht op 10 november 2020. Het is de twaalfde hoofdtitel in de populaire franchise en volgt het verhaal van Eivor, een Viking die probeert zijn volk naar Engeland te leiden. Met de uitbreiding van Steam Achievements, markeert Ubisoft een belangrijke stap in het opnieuw verbinden met de Steam-community, vooral na de verschuiving van veel van zijn games naar de Epic Games Store.