"Suicide Squad: Kill the Justice League" onderging een tumultueuze ontwikkeling, zoals gerapporteerd door Bloomberg's Jason Schreier. Warner Bros. Games en Rocksteady Studios stuitten op tal van problemen, waaronder het implementeren van een voertuigensysteem dat uiteindelijk werd geschrapt. De game ontving wisselende recensies en voldeed niet aan de financiële verwachtingen. Rocksteady breidde zijn team uit en schakelde over naar multiplayer en live-service elementen, wat een uitdaging bleek te zijn. Ontwikkelaars bij Rocksteady overwegen nu terug te keren naar hun roots met een nieuw singleplayer-project.

Wat zijn de grootste redenen achter het falen van "Suicide Squad: Kill the Justice League"?

Het falen van "Suicide Squad: Kill the Justice League" kan worden toegeschreven aan het forceren van trendgevoelige live-service elementen, een gebrek aan ervaring met multiplayer games, en het verspillen van tijd en middelen aan niet werkende ideeën zoals het voertuigensysteem. De game werd uiteindelijk een samenraapsel van afzonderlijke elementen die niet goed geïntegreerd waren.

"Suicide Squad: Kill the Justice League" is een game ontwikkeld door Rocksteady Studios, bekend om de populaire "Batman: Arkham" serie. De game draait om Task Force X, bestaande uit schurken als Harley Quinn en Deadshot, die de Justice League moeten uitschakelen. Ondanks de grote verwachtingen vooraf, wist de game de fanbase en de critici niet te overtuigen, wat leidt tot een heroverweging van de toekomstplannen van Rocksteady.