Tales of Kenzera: Zau-ontwikkelaar krijgt te maken met enorme ontslagen

Jul 02, 2024 8:09 PM

Surgent Studios, de ontwikkelaar van Tales of Kenzera: Zau, heeft recent ontslagen aangekondigd waarbij meer dan een dozijn medewerkers zijn getroffen. Het nieuws werd bevestigd in een verklaring op X/Twitter, waarin het bedrijf aangaf trots te zijn op het werk van het team en de positieve recensies die de game heeft ontvangen. Ondanks deze tegenslagen blijft Surgent zich richten op toekomstige projecten en ondersteuning voor de getroffen werknemers. Tales of Kenzera werd goed ontvangen bij de release in april 2024 en is beschikbaar op Nintendo Switch, PlayStation 5, Xbox Series X|S, en PC.

Wat maakt Tales of Kenzera: Zau een unieke game in het Metroidvania-genre?

Tales of Kenzera: Zau wordt geprezen om zijn ontroerende verhaal over het omgaan met verlies en het vinden van manieren om verder te gaan in het leven. Hoewel het niet als baanbrekend binnen het Metroidvania-genre wordt beschouwd, onderscheidt het zich door zijn emotionele diepgang en meeslepende verhaallijn. Dit maakt het een bijzondere ervaring voor spelers die op zoek zijn naar meer dan alleen actie en verkenning.

Tales of Kenzera: Zau, ontwikkeld door Surgent Studios, is een Metroidvania-game die verschillende platformen bestrijkt, waaronder Nintendo Switch, PlayStation 5, Xbox Series X|S, en PC. De game richt zich op verkenning en platforming met een diep, narratief gedreven verhaal over verlies en herstel. Ondanks recente uitdagingen blijft Surgent Studios optimistisch over toekomstige projecten en blijft het zijn team ondersteunen in deze moeilijke tijden.