Titel van Among Us geanimeerde serie onthuld - Summer Games Fest

Jun 07, 2024 10:12 PM

Inner Sloth heeft de eerste clip van de aanstaande animatieserie gebaseerd op het populaire spel Among Us vrijgegeven. De clip toont de hoofdtitel van de serie en laat typische Among Us-momenten zien, zoals de Captain Red die wordt afgeleid door een commando op zijn scherm, terwijl Yellow en Brown een pizza maken en fistbumps geven met een Imposter die hen in de gaten houdt. Het nieuws over de animatieserie werd vorig jaar door Variety aangekondigd en wordt geproduceerd door CBS Studios met animaties door Titmouse, bekend van series als Big Mouth en Star Trek: Lower Decks. Owen Dennis, schrijver en storyboard artiest van Regular Show, leidt het project. Bekende stemmen zoals Elijah Wood, Ashley Johnson, Randall Park en Yvette Nicole Brown zijn bevestigd voor de serie. Among Us zag een enorme stijging in populariteit tijdens de COVID-19-pandemie, wat leidde tot de annulering van een geplande sequel en de focus op verdere ontwikkeling van het originele spel, inclusief nieuwe modi en mappen.

Hoe populair is Among Us geworden sinds de pandemie?

Since the COVID-19-pandemie heeft Among Us een enorme toename in populariteit gezien. Dit kwam doordat mensen op zoek waren naar manieren om online met vrienden te socializen terwijl ze thuis moesten blijven. Hierdoor besloot Inner Sloth om meer te investeren in het originele spel in plaats van een sequel te ontwikkelen.

Among Us is oorspronkelijk uitgebracht in 2018, maar werd pas echt populair in 2020 door de pandemie. De gameplay draait om sociale deductie waarbij spelers taken moeten voltooien terwijl ze proberen Imposters te ontmaskeren. Deze eenvoudige maar spannende dynamiek heeft geleid tot een groeiende fanbase en talloze updates en nieuwe content om spelers te blijven boeien.