Drie voormalige senior medewerkers van Ubisoft, waaronder de voormalige chief creative officer Serge Hascoet, zijn door een Franse rechtbank veroordeeld voor intimidatie. Zij kregen een voorwaardelijke gevangenisstraf en boetes nadat zij schuldig werden bevonden aan psychologische en seksuele intimidatie. Deze veroordelingen komen vijf jaar na hun vertrek uit het bedrijf, dat plaatsvond als gevolg van ernstige beschuldigingen van seksuele wangedrag binnen Ubisoft. De medewerkers, waaronder ook Tommy François en Guillaume Patrux, stonden terecht vanwege voorvallen die plaatsvonden tijdens hun tijd bij het bedrijf. François kreeg een voorwaardelijke gevangenisstraf van drie jaar en een boete van €30.000, terwijl Hascoet een voorwaardelijke straf van acht maanden en een boete van €45.000 kreeg. Patrux kreeg een voorwaardelijke straf van 12 maanden en een boete van €10.000. Deze zaak belicht de ernstige cultuur van intimidatie en misbruik binnen de game-industrie.
Wat waren de gevolgen van de rechtszaak tegen de voormalige Ubisoft medewerkers?De gevolgen van de rechtszaak omvatten gevangenisstraffen en boetes voor de betrokken medewerkers, evenals een grotere bewustwording van de cultuur van intimidatie binnen de gamingindustrie. Deze rechtszaak heeft ook geleid tot veranderingen binnen Ubisoft, aangezien het bedrijf zich moet richten op het creëren van een gezondere werkcultuur.
Ubisoft is een van de grootste en bekendste game-ontwikkelaars ter wereld, bekend van populaire franchises zoals Assassin's Creed en Far Cry. De beschuldigingen van wangedrag hebben niet alleen impact gehad op de betrokken individuen, maar hebben ook geleid tot bredere discussies over werkcultuur en ethiek in de game-industrie. Na deze schandalen heeft Ubisoft verschillende initiatieven gestart om een inclusievere en veiligere werkomgeving te creëren voor hun werknemers.
Reacties
Finally seeing some accountability in the gaming industry, but suspended sentences feel like a slap on the wrist compared to the damage done. Makes you wonder how many other studios still have skeletons in their HR closets.
(Kept it casual but critical, avoided repeating the legal specifics from other comments, and added that industry-wide skepticism gamers would relate to.)
Error: Unable to generate a reply.